Voorwaarden


Omgaan met respect met en tegenover elkaar is de start van een uitstekende verstandhouding. 

Algemene voorwaarden

  1.       Identiteits- en contactgegevens van de onderneming

Commerciële naam: Passion Nails & Beauty

Rechtsvorm: Eenmanszaak

Adres: de Smet de Naeyerlaan 27A, 8370 Blankenberge (België)

Ondernemingsnummer: 0644.942.409

Btw-nummer: BE 0644.942.409

E-mail: info@passionnailsbeauty.be

Tel: +32 (0)476329012

 

  1. Geldigheid, kennisname en aanvaarding

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten, bestellingen, aankopen en aanbiedingen via de webshop uitgebaat door Passion Nails & Beauty, eenmanszaak naar Belgisch recht met ondernemingsnummer 0644.942.409 en vestigingsadres te de Smet de Naeyerlaan 27A, 8370 Blankenberge (hierna “PN&B”), met uitsluiting van de eventuele algemene voorwaarden van de klant.

 

2.2 Door een bestelling te plaatsen, verklaart de klant uitdrukkelijk kennis te hebben van deze algemene voorwaarden en ze te aanvaarden. PN&B streeft ernaar om de klant voldoende gelegenheid te bieden om de algemene voorwaarden te raadplegen en zodoende te aanvaarden. De klant kan deze algemene voorwaarden vrij inzien via de website of er een kopie van aanvragen door een e-mail te sturen naar info@passionnailsbeauty.be. PN&B zal waar mogelijk ook expliciet naar de voorwaarden verwijzen bij bevestigingen van bestellingen en betalingen evenals bij het gebruik van de website, al dan niet via een aanklikbare link en/of met een verplichte klikactie door de klant.

 

2.3 Eventuele nietigheid of ongeldigheid van een van deze voorwaarden brengt niet de nietigheid mee van de andere bedingen of van de overeenkomst. De ongeldige of nietige bepalingen dienen dan gelezen te worden als een geldige bepaling waarbij het resultaat zo dicht mogelijk bij het beoogde resultaat van de ongeldige of nietige bepaling ligt.

 

2.4 Indien PN&B en de klant een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst sluiten, zullen de bepalingen van de afzonderlijke overeenkomst voorrang hebben op deze algemene voorwaarden, voor zover hierin schriftelijk is toegestemd door PN&B. Deze algemene voorwaarden zullen dan dienen als aanvullend recht, voor zover van toepassing.

 

 

  1. Aanbod en totstandkoming van de overeenkomst

3.1 Het aanbod geldt zolang de voorraad strekt en kan steeds worden aangepast of ingetrokken door PN&B. Indien een product of promotie een beperkte geldigheidsduur heeft of onder specifieke voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk bij het aanbod vermeld.

 

3.2 PN&B is niet verantwoordelijk voor foutieve weergaven van aanbod, diensten of prijzen door onvolledige informatie, drukfouten, afwijkende kleurweergave of informatie die verouderd is. Ondanks het feit dat de online catalogus op de website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden PN&B niet. PN&B is in geen geval aansprakelijk voor manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten. Afbeeldingen kunnen elementen bevatten die niet in de prijs zijn inbegrepen en kleuren kunnen afwijken van de werkelijkheid omdat ze onder meer afhankelijk zijn van scherminstellingen bij de gebruiker.

 

3.3 De overeenkomst komt tot stand door het plaatsen van een bestelling via de website en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

3.4 Aanvaarde bestellingen worden bevestigd door PN&B aan de klant middels een bestel- en betalingsbevestiging per e-mail.

 

3.5 PN&B behoudt zich het recht voor om bestellingen naar eigen goeddunken te aanvaarden of te weigeren. Bestellingen afkomstig van een klant met wie een geschil bestaat of van een frauduleus lijkend profiel of waaruit een ernstige tekortkoming van de klant blijkt, mogen door PN&B geannuleerd of geweigerd worden.

 

 

  1. Levering van bestellingen

4.1 De methode van levering wordt bij bestelling door de klant gekozen. Goederen kunnen door de klant afgehaald worden in ons salon (de Smet de Naeyerlaan 27A, 8370 Blankenberge) of aan huis worden geleverd. PN&B neemt steeds de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij de uitvoering en levering van bestellingen. PN&B werkt voor levering steeds samen met erkende koeriersdiensten.

 

4.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de klant bij het plaatsen van de bestelling heeft aangegeven. Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.

 

4.3 De levering van de producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de individuele orderbevestiging is doorgegeven. PN&B tracht de producten altijd zo snel mogelijk te leveren, in ieder geval niet later dan 30 (dertig) dagen na het plaatsen van de bestelling door de klant.

 

4.4 Als de klant de producten niet binnen 30 (dertig) dagen na het plaatsen van de bestelling heeft ontvangen, dient de klant PN&B hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De klant kan dit doen per e-mail aan info@passionnailsbeauty.be of per aangetekende brief. Er zal dan een bijkomende leveringstermijn worden afgesproken die redelijk is gezien de omstandigheden. Indien PN&B binnen die bijkomende termijn de goederen nog steeds niet heeft kunnen leveren, heeft de klant het recht om de bestelling te annuleren. PN&B vergoedt dan alle reeds betaalde kosten, inclusief eventueel betaalde standaard verzendkosten.

 

4.5 PN&B behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen uit te voeren.

 

4.6 PN&B behoudt zich het recht voor om verzendkosten aan te rekenen. Indien deze kosten worden aangerekend, zullen ze steeds duidelijk worden weergegeven vooraleer de klant een bestelling plaatst.

 

4.7 Het risico van het product gaat over op het moment dat de klant, of een door de klant aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is (bijvoorbeeld een buurman), de producten fysiek in bezit neemt.

 

4.8 Indien de klant heeft gekozen voor afhaling van de goederen in ons salon, blijft de bestelling 14 (veertien) kalenderdagen ter beschikking te rekenen vanaf de datum waarop PN&B aan de klant heeft gemeld dat de goederen beschikbaar zijn voor afhaling. Bij overschrijding van de termijn, zal PN&B de klant gratis aan de afgesproken afhaling herinneren. Vanaf de 7e (zevende) kalenderdag na deze herinnering mag PN&B kosten voor de opslag van de goederen aanrekenen.

 

 

  1. Wettelijk herroepingsrecht

5.1 Bij de aankoop van goederen heeft een klant die een consument is in de zin van artikel I.1,2° van het Wetboek van Economisch Recht, de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 (veertien) dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de klant.

 

5.2 De klant dient de beslissing om te herroepen in elk geval te melden aan PN&B voordat de herroepingstermijn is verstreken en dit via een ondubbelzinnige verklaring. De klant kan dit doen per mail aan info@passionnailsbeauty.be.

 

5.3 De klant dient de producten binnen een termijn van 14 (veertien) dagen na aankoop terug te sturen naar PN&B. De producten dienen op kosten van de klant onbeschadigd, in originele staat en in originele verpakking te worden teruggebracht. De kosten van terugzending zijn voor eigen rekening van de klant.

 

5.4 PN&B behoudt zich het recht om de teruggestuurde producten eerst te controleren en eventuele waardeverminderingen die het gevolg zijn van het behandelen van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, in rekening te brengen.

 

5.5 Bij herroeping en teruggave van de aangekochte producten, zal PN&B alle tot op dat moment ontvangen betalingen aan de klant terugbetalen binnen maximaal 14 (veertien) dagen nadat PN&B alle producten heeft ontvangen, of tot de klant heeft aangetoond dat ze werden teruggezonden, naargelang welk tijdstip eerst valt. Voor de terugbetaling zal er gebruikgemaakt worden van hetzelfde betaalmiddel als hetgeen dat door de klant werd gekozen bij betaling van de oorspronkelijke bestelling.

 

5.6 Uitzondering: Het herroepingsrecht geldt conform artikel VI.53 WER niet  voor:

  • de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
  • de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  • digitale producten zoals online cursussen, e-books, whitepapers, webinars, online coachingstrajecten en online trainingen, wanneer de klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hij/zij heeft erkend het herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze instemming.

 

  1. Conformiteit en wettelijke garantie

6.1 PN&B staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

 

6.2 De klant heeft recht op een garantie van 2 (twee) jaar, te rekenen vanaf de levering van de producten.

 

6.3 De klant moet PN&B op de hoogte brengen van het conformiteitsgebrek binnen de 2 (twee) maanden vanaf de dag waarop hij/zij het gebrek heeft vastgesteld. De klant heeft dan recht op de kosteloze herstelling of de kosteloze vervanging van het bestelde product. Indien kosteloze herstelling of vervanging onmogelijk is of onevenredige kosten met zich mee zou brengen, heeft de klant recht op een terugbetaling van het betaalde bedrag.

 

  1. Prijzen, betaal- en factuurvoorwaarden

7.1 Alle prijzen die PN&B, al dan niet mondeling of via haar website, sociale media, e-mail of enig ander kanaal, aan de klant meedeelt, zijn in euro en inclusief btw. Tijdelijke aanbiedingen, verzendkosten, invoerrechten, taksen, accijnzen en eventuele andere bijkomende kosten of aanbiedingen die onder specifieke voorwaarden geschieden, zijn niet in de prijs inbegrepen en worden apart weergegeven.

 

7.2 Bestellingen dienen, tenzij anders overeengekomen, onmiddellijk via de website te worden betaald bij plaatsing van de bestelling. De betaalmogelijkheden zijn: Bancontact, Visa, Mastercard en Maestro.

 

7.3 Indien er wordt gewerkt met een bestelling op factuur, dienen facturen betaald te worden binnen een termijn van 30 (dertig) dagen, te rekenen vanaf de dag na hun verzending per e-mail of drie dagen na verzending per post. PN&B behoudt zich tevens het recht voor om voorschotten te vragen.

 

7.4 Invordering bij ondernemingen: Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag door een klant die een onderneming is, zullen de verschuldigde bedragen van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met een interest. Dit is de interest tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten en afgerond tot het hogere halve procentpunt. Bovendien worden de op de vervaldag verschuldigde, maar niet betaalde, bedragen van rechtswege en zonder ingebrekestelling vermeerderd met een forfaitaire schadevergoeding van minimum 40 euro, ter vergoeding van de invorderingskosten. Dit doet geen afbreuk aan het recht van PN&B om een hogere vergoeding te vragen voor eventuele andere kosten die verbonden zijn aan niet-betaling.

 

7.5 Invordering bij consumenten: Na overschrijding van de betaaltermijn ontvangt de klant-consument een gratis betaalherinnering en een termijn van 14 (veertien) kalenderdagen om het verschuldigde bedrag te voldoen. Voor deze eerste betaalherinnering worden geen kosten aangerekend. Bij overschrijding van de in de betaalherinnering vermelde termijn worden volgende invorderingskosten opeisbaar:

  • Verwijlintresten: Dit is de interest tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten en afgerond tot het hogere halve procentpunt.
  • Eenmalig forfaitair schadebeding:
  • 20,00 € voor schuldvorderingen kleiner of gelijk aan 150,00 €
  • 30,00 € + 10% op het openstaande bedrag in de schijf tussen 150,01€ en 500,00€
  • 65,00 € + 5% op het openstaande bedrag in de schijf tussen 500,01€ met een maximum van 2.000,00€

 

7.6 Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, worden alle openstaande facturen onmiddellijk en volledig opeisbaar en behoudt PN&B zich het recht voor om, zonder enige ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst, haar verdere contractuele verplichtingen op te schorten tot volledige betaling werd ontvangen ofwel de overeenkomst als ontbonden te beschouwen, onverminderd haar aanspraak tot schadeloosstelling.

 

7.7 Facturen dienen geprotesteerd te worden binnen de 8 kalenderdagen na de ontvangst ervan, en dit op straffe van verval. De klant kan dit doen door een mail te sturen naar kimberlylootens@hotmail.com. In die e-mail moet de klant duidelijk aangeven dat het om een betwisting gaat, alsook de reden van betwisting en de gegevens van de betreffende factuur.

 

 

  1. Overmacht en ontbinding

8.1 PN&B mag de overeenkomst ontbinden, indien zij haar verplichtingen niet kan nakomen door tijdelijke of blijvende overmacht of een andere aan haar vreemde oorzaak. Onder overmacht worden alle omstandigheden verstaan die redelijkerwijs niet door PN&B beïnvloed kunnen worden zoals en niet beperkt tot: pandemie, stakingen, verkeersbelemmeringen, uitzonderlijke weersomstandigheden, brand, vertraagde of foutieve levering door derden, etc. In dat geval heeft de klant recht op teruggave van reeds aan PN&B betaalde bedragen, zonder bijkomende schadevergoeding, voor bestelde producten die nog niet geleverd werden.

 

8.2 PN&B mag de voortzetting van een overeenkomst opschorten of buitengerechtelijk ontbinden, zonder schadevergoeding verschuldigd te zijn, als de klant de betaalplicht niet respecteert.

 

8.3 Partijen kunnen de overeenkomst buitengerechtelijk en kosteloos ontbinden als de andere partij haar contractuele verplichtingen niet nakomt. Partijen bevestigen elke intentie tot ontbinding schriftelijk, gemotiveerd en zo snel mogelijk aan elkaar.

 

8.4 De klant blijft gehouden aan de betaling van schulden ontstaan voor datum van ontbinding. Indien bestelde producten slechts gedeeltelijk werden geleverd, ongeacht het tijdstip, worden deze afzonderlijk aangerekend.

 

 

  1.  Aansprakelijkheid

9.1 PN&B en/of haar aangestelden zijn niet aansprakelijk voor het ontstaan van enige schade die kan optreden tijdens of na het uitvoeren van de overeenkomst of met betrekking tot de geleverde producten, tenzij er sprake is van haar opzet, haar grove schuld of voor die van haar aangestelden of lasthebbers, of, behoudens overmacht, voor het niet-uitvoeren van een verbintenis die een van de voornaamste prestaties van de overeenkomst vormt. PN&B is nooit aansprakelijk voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, productiebeperkingen, administratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.

 

9.2 Voor zover PN&B bij de uitvoering van haar verbintenissen afhankelijk is van de medewerking, diensten en leveringen van derden, is zij niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit hun fout.

 

9.3 De contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid van PN&B is ten allen tijde beperkt tot het bedrag dat door de klant werd betaald voor de aangekochte producten waaruit het feit dat de aansprakelijkheid heeft geactiveerd, voortkomt (inclusief btw).

 

9.4 Indien een der partijen de overeenkomst niet, slechts gedeeltelijk of incorrect uitvoert, verwittigt de partij die schade geleden heeft, de andere partij hiervan schriftelijk binnen de 14 (veertien) kalenderdagen met opgave van reden en een inschatting van de geleden schade. In geen geval ontheft dit de klant van de betalingsplicht voor facturen die niet rechtstreeks op de schade betrekking hebben.

 

9.5 Volgend op een ingebrekestelling van de klant, heeft PN&B steeds het recht om de tekortkoming te herstellen.

 

9.6 Indien de klant door een contractuele of buitencontractuele tekortkoming uit zijn hoofde, de aansprakelijkheid van PN&B in het gedrang brengt, dient hij of zij alle nodige maatregelen te nemen om PN&B te vrijwaren van elke schade die zij hierdoor kan oplopen.

 

 

  1. Website

10.1 PN&B mag de vorm en inhoud van haar website naar eigen goeddunken aanpassen, beperken of uitbreiden. Hoewel PN&B zich inspant om de website optimaal te laten functioneren en te beveiligen zijn eventuele storingen, onderbrekingen, verlies van data of onbedoelde verspreiding van virussen of malware nooit uit te sluiten. PN&B kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

 

10.2 PN&B is niet aansprakelijk voor schade door phishing, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten.

 

 

  1. Verwerking van persoonsgegevens

11.1 PN&B en haar aangestelde(n) verzamelen en/of verwerken de persoonsgegevens die zij van de klant ontvangen met het oog op de uitvoering van de overeenkomst, voldoen van bestellingen, levering van goederen, behandeling van klachten, verwerking van betalingen, factuurinvordering, promotionele of informatieve communicatie, het klantenbeheer, de boekhouding en direct marketingactiviteiten in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Belgische wetgeving ter zake. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, toestemming, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang. Meer weten? Lees het privacybeleid op de website (#url).

 

 

  1. Intellectuele eigendomsrechten

12.1 Alle door PN&B gemaakte beelden, teksten, ontwerpen, de website en alle andere intellectuele werken, ongeacht de vorm, zijn eigendom van PN&B. Het is de klant niet toegestaan om de door PN&B gemaakte documenten, beelden, teksten, ontwerpen, de website en alle andere intellectuele werken, ongeacht de vorm, zelf of met behulp van derden, te delen met derden, te verspreiden, te kopiëren, openbaar te maken, zonder expliciete voorafgaande toestemming van PN&B. Elke inbreuk op deze intellectuele rechten kan aanleiding geven tot burgerlijke en strafrechtelijke vervolging.

 

 

  1. Klachten

13.1 Eventuele klachten over de dienstverlening van PN&B of de producten, dienen PN&B binnen de 14 (veertien) kalenderdagen in schriftelijke vorm (bv. per e-mail) te bereiken, waarna PN&B de ontvangst van de klacht binnen de 30 (dertig) dagen bevestigt en vervolgens zo snel mogelijk en naar best vermogen behandelt.

 

 

  1. Geschillen en toepasselijk recht

14.1 In geval van geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze algemene voorwaarden, de geldigheid, de uitvoering of de interpretatie van de overeenkomst, de producten of de dienstverlening, zullen partijen streven naar een minnelijke oplossing.

 

14.2 Het Belgisch recht is van toepassing op geschillen met betrekking tot deze algemene voorwaarden, de geldigheid, de uitvoering of de interpretatie van de overeenkomst of de producten of de dienstverlening, die niet via minnelijke weg kunnen worden opgelost, met uitzondering wanneer de dwingende bepalingen inzake toepasselijk recht voor consumenten spelen en een ander recht aanwijzen. Bij gerechtelijke geschillen zijn de Belgische rechtbanken van Gent afdeling Brugge bevoegd behalve wanneer de dwingende bepalingen inzake toepasselijk recht voor consumenten spelen en een ander recht aanwijzen.

Salonvoorwaarden

  • Kan je niet aanwezig zijn op de afspraak? Gelieve dit MINIMUM 24uur op voorhand te verwittigen.

  • Bij laattijdig annuleren (<24u) wordt er een vergoeding aangerekend van €25,00 voor de gereserveerde tijd.
    Geen betaling = geen nieuwe afspraak.

  • Bij het niet nakomen op de afspraak zonder verwittigen, wordt de afgesproken behandeling VOLLEDIG in kosten gesteld. De factuur wordt opgestuurd naar het thuisadres of per e-mail. Na betaling kunt U steeds een nieuwe afspraak verkrijgen.
    Geen betaling = geen nieuwe afspraak.

  • Zal je enkele minuten later zijn, bel of sms even. Dan rest er enkel nog tijd voor een basis behandeling volledig kleur-zonder nail-art.

  • 10 minuten te laat = Afspraak vervallen.
    Er wordt een vergoeding aangerekend van €25,00 voor de gereserveerde tijd.
    Geen betaling = geen nieuwe afspraak.
    • Bij meervoudig te laat komen en- of annuleren van afspraken ben ik genoodzaakt u te schrappen uit mijn klantenbestand.

  • U heeft 1 week garantie op de geplaatste nagels. Deze garantie vervalt echter bij:
    • Zwangerschap
    • Medicatiegebruik
    • Nagelbijters/nagelprutsers

Ter info: Ik beschik over de nodige ervaring om te zien dat de nagels niet plots zomaar af vallen of beschadigd geraken. Hier is altijd een reden voor.

Cookiebeleid

Laatst bijgewerkt: 02/09/2024

 

In dit cookiebeleid wordt uitgelegd wat cookies zijn, welke cookies we gebruiken op onze website, waarom we ze gebruiken en hoe je je voorkeuren kunt beheren.

 

  1. Identiteit en contactgegevens van de verwerkingsverantwoordelijke

Commerciële naam: Passion Nails & Beauty

Rechtsvorm: Eenmanszaak

Adres: de Smet de Naeyerlaan 27A, 8370 Blankenberge (België)

Ondernemingsnummer: 0644.942.409

Btw-nummer: BE    0644.942.409

E-mail: info@passionnailsbeauty.be

Tel: +32 (0)476329012

Vertegenwoordigd door mevrouw Lootens, Kimberly

 

 

  1. Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die op je digitale apparaat worden opgeslagen, telkens wanneer je een website bezoekt. Cookies worden gebruikt om de ervaringen van gebruikers van de websites efficiënter te maken en te verbeteren. Cookies worden ook gebruikt om informatie over de gebruiker of het apparaat te verstrekken.

 

Is dit te technisch? Geen probleem! Stel je voor dat je naar een enorme supermarkt gaat. Er zijn zoveel producten en gangen dat het bijna onmogelijk is om te onthouden waar alles is. Maar stel je nu voor dat je een vriendelijke winkelassistent hebt die je elke keer helpt als je de winkel bezoekt. Deze assistent onthoudt welke producten je de vorige keer hebt gekocht of waar je belangstelling voor hebt getoond. Dat maakt je winkelervaring een stuk makkelijker en persoonlijker, toch?

 

In de digitale wereld is een "cookie" net als een vriendelijke winkelassistent. Het is een klein bestandje dat een website op je computer, telefoon of tablet plaatst wanneer je de site bezoekt. Het doel van dit bestandje is om je te "herinneren".

 

 

  1. Wat doet een cookie?

 

Een cookie onthoudt informatie: Net als de winkelassistent uit het voorbeeld hierboven, onthoudt een cookie dingen zoals wat je in je winkelwagentje hebt geplaatst, welke pagina's je hebt bezocht, of je al bent ingelogd, in welke taal je graag verder gaat, en meer.

 

Een cookie zorgt voor personalisatie: Cookies helpen de website om te onthouden wat je voorkeuren zijn, zoals de taal die je gebruikt of de valuta waarin je wilt betalen. Zo hoef je dit niet bij elk bezoek opnieuw in te stellen.

 

Een cookie personaliseert advertenties: Soms worden cookies ook gebruikt om te kijken waar je als bezoeker interesse in hebt, om daarna advertenties te tonen die beter bij jouw interesses passen.

 

 

  1. Soorten cookies

Tijdelijke cookies: Deze cookies worden verwijderd zodra je je browser sluit. Ze onthouden bijvoorbeeld wat je in je winkelwagentje hebt geplaatst gedurende je bezoek aan een website.

(Semi-)permanente cookies: Deze cookies blijven op je apparaat staan, ook na het sluiten van je browser. Ze zorgen ervoor dat je voorkeuren uit je vorige sessie onmiddellijk opnieuw zijn ingesteld wanneer je de website opnieuw bezoekt, bijvoorbeeld je taalvoorkeur.

 

Eerste partij cookies: Dit zijn cookies van onze website zelf, bijvoorbeeld om je inlogstatus te onthouden. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je niet elke keer opnieuw hoeft in te loggen wanneer je een website bezoekt.

Derde partij cookies: Dit zijn cookies van andere partijen en worden vaak gebruikt voor advertentiedoeleinden of analyse van websitegebruik.

 

Essentiële cookies: Deze cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld, bijvoorbeeld voor beveiligingsmaatregelen.

Prestatie- of analytische cookies: Deze cookies verzamelen informatie over en tracken hoe bezoekers de website gebruiken, bijvoorbeeld welke pagina’s ze het meeste bezoeken.

Functionele cookies: Deze cookies onthouden keuzes die je maakt op de website, om zo jouw ervaring te verbeteren. Ze onthouden bijvoorbeeld je taalvoorkeur.

Advertentie- en marketingcookies: Deze cookies verzamelen informatie om advertenties te personaliseren en relevanter te maken voor jouw interesses.

 

 

  1. Welke cookies gebruiken we op onze website?
  • COOKIE: JwStickySession
  • DOMEIN: www.passionnailsbeauty.be
  • BESCHRIJVING: Zorgt ervoor dat een gebruiker tijdens een sessie met dezelfde server verbonden blijft, wat handig is voor balancering van de serverbelasting en voor het behouden van gebruikersinformatie gedurende een sessie.
  • DUUR: 2 maanden.
  • TYPE: Funtioneel

----------

  • COOKIE: JwUnsafe
  • DOMEIN: www.passionnailsbeauty.be
  • BESCHRIJVING: Wordt gebruikt om beveiligingsinstellingen te beheren.
  • DUUR: 1 maand en 2 dagen.
  • TYPE: Noodzakelijk (beveiliging)

------------

  • COOKIE
  • DOMEIN:
  • BESCHRIJVING:
  • DUUR:
  • TYPE:

-----------

 

  1. Je cookievoorkeuren beheren

Toestemming

Je hebt controle over welke cookies we mogen plaatsen. Bij ieder bezoek vragen we om je toestemming voor het gebruik van cookies (behalve voor noodzakelijke cookies, omdat die nodig zijn om onze site te laten werken).

Je kunt de installatie van cookies weigeren via je browserinstellingen. Je kunt daar ook steeds de reeds geïnstalleerde cookies van je computer of mobiele apparaat verwijderen. Meer informatie over deze mogelijkheden kun je vinden in de instructies van de Help-functie van je browser of surf naar http://www.browserchecker.nl/cookies-verwijderen voor uitleg.

Let op! Wanneer je cookies uitschakelt, kunnen sommige grafische elementen van onze website niet goed werken, of kun je bepaalde toepassingen niet gebruiken.

 

Beheren en Intrekken

Je kunt je cookie voorkeuren op elk moment wijzigen of je toestemming intrekken, voor iedere cookie-categorie.

 

Derde partij cookies

Onze website kan ook cookies van derde partijen gebruiken om je ervaring te verbeteren en je relevante en gepersonaliseerde advertenties te tonen. Hiervoor vragen we echter steeds je voorafgaande toestemming.

 

 

  1. Wijzigingen aan ons cookiebeleid

Wij behouden ons het recht voor om dit cookiebeleid op elk moment te wijzigen. Eventuele wijzigingen worden hier gepubliceerd, samen met de datum van wijziging.

 

  1. Contact

Als je vragen hebt over ons cookiebeleid kun je steeds contact opnemen met ons via volgende gegevens:

 

Passion Nails & Beauty

de Smet de Naeyerlaan 27A

8370 Blankenberge (België)

E-mail: info@passionnailsbeauty.be 

Tel: +32 (0)476329012

 

 

 

Privacybeleid

Laatst bijgewerkt: 25/08/2024

 

We hechten veel waarde aan jouw privacy. In dit privacybeleid leggen we uit welke persoonlijke gegevens we verzamelen, hoe we de gegevens gebruiken, delen en beschermen. We raden je aan om dit privacybeleid zorgvuldig door te lezen.

 

  1. Identiteit en contactgegevens van de verwerkingsverantwoordelijke

Commerciële naam: Passion Nails & Beauty

Rechtsvorm: Eenmanszaak

Adres: de Smet de Naeyerlaan 27A, 8370 Blankenberge (België)

Ondernemingsnummer: 0644.942.409

Btw-nummer: BE0644.942.409

E-mail: info@passionnailsbeauty.be

Tel: +32 (0)476329012

Vertegenwoordigd door mevrouw Lootens, Kimberly

 

  1. Verzamelde persoonsgegevens

2.1 Persoonlijk identificeerbare informatie: Bij het gebruik van onze website en/of het plaatsen van een bestelling, kunnen we bepaalde persoonlijke gegevens verzamelen die noodzakelijk zijn om onze dienstverlening te kunnen uitvoeren en je bestellingen te verwerken, zoals je naam en voornaam, e-mailadres, adres, betaalgegevens en telefoonnummer. We verzamelen deze gegevens enkel wanneer je ze vrijwillig verstrekt, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een bestelling, het inschrijven op onze nieuwsbrief of bij het invullen van een contactformulier.

 

Indien je een afspraak maakt voor een behandeling in het salon, verzamelen we ook een aantal identificatie- en contactgegevens die nodig zijn om je afspraak te kunnen inboeken (naam en voornaam, telefoonnummer, e-mail).

 

2.2 Niet-persoonlijk identificeerbare informatie: We kunnen ook bepaalde niet-persoonlijk identificeerbare informatie verzamelen wanneer je onze website bezoekt, zoals je IP-adres, browsertype, besturingssysteem en bezochte pagina’s. Deze informatie wordt gebruikt om de prestaties van onze website te verbeteren en om onze demografische gegevens te analyseren.

We verzamelen deze apparaatgegevens met gebruik van de volgende technologieën:

  • Cookies: Dit zijn gegevensbestanden die op je apparaat of computer worden geplaatst en vaak een anonieme unieke id bevatten. Ga voor meer informatie over cookies en het uitschakelen van cookies naar ons cookiebeleid (link invoegen).
  • Logbestanden: Deze traceren handelingen op de website en verzamelen gegevens waaronder je IP-adres, het browsertype, de internetprovider, pagina's waarvan je naar de website wordt gestuurd en waar de website je naartoe stuurt, datum- en tijdsaanduidingen.
  • Webbakens, tags en pixels: Dit zijn elektronische bestanden die worden gebruikt om gegevens te registreren over het gebruik van de website.

 

2.3 Gevoelige gegevens: Als je een behandelingsafspraak maakt (bijvoorbeeld manicure of pedicure), kunnen we tevens een aantal gegevens over je gezondheid vragen zoals informatie over eventuele ziektes, medicijngebruik, en andere gegevens die noodzakelijk zijn voor de behandeling. We houden deze gegevens bij in je klantenfiche en verzamelen deze gegevens enkel als jij hiervoor toestemming geeft. We verzamelen en gebruiken ze uiteraard ook enkel voor zover dit relevant is voor de geboekte behandeling en eventuele opvolgende behandelingen die je zou boeken in de toekomst.

 

  1. Gebruik van de verzamelde persoonsgegevens

3.1 We gebruiken de verzamelde persoonlijk identificeerbare gegevens voor volgende doeleinden die noodzakelijk zijn om onze dienstverlening adequaat te kunnen uitvoeren:

 

  • Om je bestellingen te verwerken en te leveren (rechtsgrond: uitvoering van een overeenkomst).
  • Om je bestellingen te controleren op mogelijke risico's of fraude (rechtsgrond: gerechtvaardigd belang)
  • Om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen (rechtsgrond: wettelijke verplichting).
  • Om te reageren op je vragen en verzoeken (rechtsgrond: gerechtvaardigd belang en toestemming)

 

3.2 We gebruiken de verzamelde gevoelige gegevens voor volgende doeleinden:

  • Om geboekte behandelingen kwalitatief te kunnen uitvoeren (rechtsgrond: toestemming).
  • Om toekomstige behandelingen die je zou boeken kwalitatief te kunnen uitvoeren (rechtsgrond: toestemming).

 

3.3 We kunnen de verzamelde (niet-)persoonlijk identificeerbare informatie gebruiken voor volgende doeleinden, voor zover je hiervoor toestemming hebt gegeven:

 

  • Om de gebruikerservaring op onze website te verbeteren.
  • Om onze marketinginspanningen te optimaliseren.
  • Om statistieken over het gebruik van onze website te verzamelen.
  • Om je relevante en/of gepersonaliseerde marketingcommunicatie te tonen en te sturen (zoals bijvoorbeeld nieuwtjes, promoties, reclame, kortingen, aanbiedingen, informatie over ons merk en (nieuwe) producten of diensten).

 

  1. Delen van persoonsgegevens

4.1 We kunnen je persoonlijke gegevens delen met derde partijen, maar alleen voor zover dit noodzakelijk is om onze producten en diensten aan jou te kunnen leveren of wanneer dit wettelijk verplicht is.

 

4.2 We delen de gevoelige gegevens die we van je verzamelen niet met derde partijen.

 

4.3 We zullen je persoonlijke gegevens niet verkopen, verhuren of openbaar maken aan derden voor hun marketingdoeleinden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming.

 

4.4 Verwerkers waarmee we samenwerken

4.4.1 Koeriersdiensten voor levering van uw bestelling

 We delen je naam en adres met onze logistieke partij om je bestelling op het door jouw aangegeven adres te kunnen leveren.

 

4.4.2 Website via JouwWeb

De website van Passion Nails & Beauty is gehost op JouwWeb, een platform dat ons de online tools biedt om onze diensten en producten te verkopen. JouwWeb functioneert als onze gegevensverwerker en host onze content op hun servers. Alle gegevens die verzameld worden via onze website, zoals persoonlijke informatie die je invult via contactformulieren of tijdens het aankoopproces, worden opgeslagen op de servers van JouwWeb. JouwWeb hanteert strenge beveiligingsmaatregelen om de veiligheid, integriteit en beschikbaarheid van uw gegevens te garanderen. Voor meer informatie verwijzen we je naar de verwerkersovereenkomst die we met JouwWeb hebben afgesloten en hun privacybeleid.

 

4.4.3 Mollie

We werken samen met Mollie (www.mollie.com) voor de verwerking van betalingen die via de webshop verlopen. Wanneer je een betaling uitvoert op onze webshop, wordt je door Mollie gevraagd om je betalingsgegevens te verstrekken, zoals je naam, adres, e-mail, creditcard- of betaalkaartgegevens. Mollie verzamelt en verwerkt jouw gegevens namens ons en zorgt ervoor dat jouw financiële informatie veilig en beveiligd wordt behandeld. Wil je hier meer over weten? Lees hun privacybeleid.

 

4.4.4 Salonkee

Wij maken gebruik van Salonkee (www.salonkee.be), een online platform voor het beheer en de boeking van afspraken in ons salon. Door het boeken van een afspraak via Salonkee, ga je ermee akkoord dat je persoonlijke gegevens, zoals je naam, contactgegevens en details over de geboekte diensten, worden verwerkt door Salonkee conform hun privacybeleid. Deze gegevens worden gebruikt om je afspraak efficiënt te plannen, te beheren en te bevestigen. Wij zorgen ervoor dat alle door ons verzamelde persoonsgegevens veilig worden bewaard en alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn verzameld. Voor meer informatie over hoe Salonkee je gegevens beschermt, verwijzen wij je naar het privacybeleid op hun website.

 

  1. Bewaartermijn van persoonsgegevens

5.1 Wij bewaren je persoonsgegevens nooit langer dan noodzakelijk is om onze producten, behandelingen en diensten optimaal te kunnen leveren of zolang dit noodzakelijk is om te kunnen voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (bijvoorbeeld in het kader van boekhoudkundige en fiscale verplichtingen). Zodra de informatie niet meer noodzakelijk is in het kader van onze dienstverlening, zullen we deze wissen.

 

  1. Beveiliging van persoonsgegevens

6.1 We treffen alle redelijke technische en organisatorische maatregelen die nodig zijn om jouw persoonlijke gegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, verlies, misbruik of wijziging. We gebruiken bijvoorbeeld versleutelingstechnologieën en beperken de toegang tot je gegevens tot geautoriseerd personeel.

 

  1. Jouw rechten met betrekking tot de verzamelde persoonsgegevens

7.1 Je hebt het recht om toegang te krijgen tot de persoonlijke gegevens die we van jou hebben verzameld. Je hebt te allen tijde het recht op overdraagbaarheid van je gegevens, het recht om deze te corrigeren, bij te werken of te beperken of te laten verwijderen.

 

7.2 Je hebt het recht om te allen tijde bezwaar te maken tegen het gebruiken van je gegevens voor direct marketingdoeleinden.

 

7.3 Na voorlegging van een geldig identiteitsbewijs kan je via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Passion Nails & Beauty, gratis een schriftelijke weergave van je persoonsgegevens verkrijgen.

 

  1. Klachten

8.1 Indien je klachten zou hebben m.b.t. de verwerking van jouw persoonsgegevens, kun je steeds een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger).

 

Gegevensbeschermingsautoriteit

Drukpersstraat 35, 1000 Brussel

+32 (0)2 274 48 00

+32 (0)2 274 48 35

contact@apd-gba.be

 

  1. Wijzigingen in het privacybeleid

9.1 Passion Nails & Beauty behoudt zich het recht voor om dit privacybeleid op elk moment bij te werken of te wijzigen. Eventuele wijzigingen zullen op deze pagina worden gepubliceerd, samen met de datum van bijwerking.

 

  1. Contact

10.1 Als je vragen hebt over ons privacybeleid of als je je rechten wenst uit te oefenen, kun je steeds contact opnemen met ons via volgende gegevens:

 

Passion Nails & Beauty

de Smet de Naeyerlaan 27A,

8370 Blankenberge (België)

E-mail: info@passionnailsbeauty.be 

Tel: +32 (0)476329012

Verzend- en retourbeleid

Plaatsen van een bestelling:

  1. Via onze webshop kun je verschillende artikelen in je winkelwagen plaatsen. Eens tevreden met de gekozen artikelen, ga je naar je winkelwagen en kies je voor “Ga door met afrekenen”.
  2. Je wordt doorgestuurd naar de pagina waar je jouw bestel- en facturatieadres kan ingeven. Wanneer je het land van levering ingeeft, worden de verzendkosten automatisch berekend en weergeven onderaan de pagina.
  3. Als je alles correct hebt ingevuld en gecontroleerd, kies je voor “Volgende” en kun je een van de mogelijke betaalmethodes kiezen. Wanneer je gekozen hebt klik je op “Plaats bestelling” en zal je doorgestuurd worden naar onze betaalomgeving, verzorgd door Mollie, waar je je betalingsinformatie kan ingeven naargelang de gekozen betaalmethode.
  4. Als alles correct is verlopen, wordt je door Mollie teruggestuurd naar onze webshop. Er verschijnt dan een bevestiging van je bestelling.
  5. Je ontvangt daarna ook via e-mail een bevestiging en overzicht van je bestelling en betaling.

 

Door een bestelling te plaatsen op onze website ga je akkoord met onze algemene voorwaarden. Door een bestelling te plaatsen, ga je een bindende overeenkomst aan.

Wanneer je een bestelling plaatst, ben je ervan op de hoogte dat deze een betalingsverplichting inhoudt en wordt je doorgestuurd naar onze betaalomgeving (Mollie).

 

Verzenden en ontvangen

Zodra we je betaling mochten ontvangen, gaan we aan de slag!

Passion Nails & Beauty werkt samen met verschillende erkende koeriersdiensten voor de levering van bestellingen.

Als plaats van levering geldt het adres dat je bij het plaatsen van de bestelling hebt aangegeven. Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Kijk dit dus goed na!

De levering van onze producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de individuele orderbevestiging is doorgegeven. We proberen je bestelling altijd zo snel mogelijk te leveren, in ieder geval niet later dan 30 dagen na het plaatsen van je bestelling.

Wanneer je de bestelling niet binnen de 30 dagen na het plaatsen van je bestelling hebt ontvangen, dien je ons hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. Je kunt dit doen per e-mail aan kimberlylootens@hotmail.com of via een aangetekende brief. Wij zullen je dan contacteren om een bijkomende leveringstermijn af te spreken die redelijk is gezien de omstandigheden. Indien we binnen die bijkomende termijn de goederen nog steeds niet hebben kunnen leveren, heb je het recht om je bestelling alsnog te annuleren. Wij vergoeden dan alle door jou reeds betaalde kosten, inclusief eventueel betaalde standaardverzendkosten.

We behouden ons het recht voor om gedeeltelijke leveringen uit te voeren, bijvoorbeeld wanneer het niet mogelijk is om alle producten uit je bestelling tegelijkertijd te bezorgen.

Het risico van het product gaat over op het moment dat jij, of een door jouw aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is (bijvoorbeeld een buurman),  de producten fysiek in bezit neemt.

Haal je je bestelling liever zelf op? Geen probleem! Dit kan gratis bij ons in het salon op adres de Smet de Naeyerlaan 27A, 8370 Blankenberge (België). We geven je dan een seintje zodra je bestelling klaar is om opgehaald te worden!

 

Producten retourneren

Als klant geniet je van het wettelijk herroepingsrecht. Dit betekent dat je het recht hebt om je te bedenken en af te zien van je bestelling tot 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen of iemand het voor jou in ontvangst nam (bijvoorbeeld een buur).

 

Hoe retourneer je een product:

  1. Indien je ervoor kiest om je producten te retourneren, dien je ons hiervan binnen de 14 dagen na ontvangst van je producten op de hoogte te stellen. Dit kan je doen door een e-mail te sturen naar kimberlylootens@hotmail.com, met daarin duidelijke vermelding dat je je producten wenst te retourneren en om welke producten het specifiek gaat.
  2. Je verstuurt de producten dan binnen een termijn van 14 dagen na de levering terug naar Passion Nails & Beauty (zie adres hieronder). De producten dienen netjes en stevig verpakt, indien mogelijk in de originele verpakking, aan ons te worden terugbezorgd. De kosten voor het terugzenden van de producten moet je zelf betalen.
  3. Zodra we de geretourneerde producten hebben ontvangen en hebben gecontroleerd dat alles in orde is, zullen we overgaan tot een terugbetaling. We streven ernaar dit te doen binnen 14 dagen. Voor de terugbetaling zal er gebruikgemaakt worden van hetzelfde betaalmiddel als hetgeen dat door jou werd gekozen bij betaling van de oorspronkelijke bestelling.

 

LET OP! Het herroepingsrecht geldt niet:

  • voor de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
  • de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  • digitale producten zoals online cursussen, e-books, whitepapers, webinars, online coachingstrajecten en online trainingen, wanneer de klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hij/zij heeft erkend het herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze instemming.

 

Contact

Als je vragen hebt over ons verzend- en/of retourbeleid, kun je steeds contact met ons opnemen via volgende gegevens:

 

Passion Nails & Beauty

de Smet de Naeyerlaan 27A

8370 Blankenberge (België)

E-mail: info@passionnailsbeauty.be 

Tel: +32 (0)476329012